Analytika
Čo rozhoduje o dobrej webovej analytike?
Výsledky alebo inak povedané – konverzie (ciele). Aj malá zmena v umiestnení tlačidla (CTA) bude mať veľký vplyv na počet nových objednávok. Cieľom PPC kampaní, kampaní na sociálnych sieťach a SEO je získanie návštevnosti, inak povedané potenciálnych zákazníkov. Cieľom webovej analytiky je nájsť riešenie, aby sa z nich stali skutoční zákazníci.
3 dobré rady pred tým, ako sa rozhodnete pre webovú analytiku
- Ukážte svoju webovú stránku niekomu, kto nepozná vašu firmu, produkt alebo službu. Sledujte, ako sa bude na nej správať, pýtajte sa, čo mu vadí, prekáža alebo s čím je spokojný.
- Všimnite si aké rozloženie webovej stránky alebo konverzné prvky použila vaša konkurencia. Rozdiely si poznačte.
- Otvorte si webovú stránku cez mobil a urobte si objednávku.
Plus jedna dobrá rada naviac
Webová stránka nemusí byť umelecké dielo, aby zarábala. Musíte však dobre poznať svoju cieľovú skupinu – zákazníkov.
Koľko stojí dobrá webová analytika?
Odpoveď nie je jednoduchá. Koľko stojí dobrý online obchodník? Alebo koľko stojí jeden, dvaja, desať, sto nových zákazníkov? Alebo aký je rozdiel medzi zarábajúcou webovou stránkou a tou, ktorá len občas niečo prinesie? Ceny webovej analytiky začínajú v S4Y od 500 € bez DPH.
O cene za webovú analytiku rozhoduje niekoľko parametrov:
- počet použitých nástrojov na vyhodnotenie,
- časová náročnosť,
- rozsah webovej stránky,
- typ webovej stránky,
- eshop.
Môže byť cena aj vyššia?
Áno. Môže. Všetko závisí od náročnosti a požadovaných cieľov. V mnohých prípadoch je nutné testovanie navrhnutých riešení. Výsledky sú však dlhodobé.
„Aká je cena informácií, na základe ktorých by neodišlo 9/10 návštevníkov ihneď po otvorení prvej stránky?“
O čo sa postaráme?
Zistíme v akom stave sa nachádza Vaša webová stránka alebo eshop. Pripravíme audit súčasného stavu. Poukážeme na nedostatky a odhalíme skryté chyby. Navrhneme riešenia. Po odsúhlasení prejdeme k úpravám.
Mám nasadené meracie kódy, čo s nimi?
V prvom rade zistíme, aké meracie kódy sú nasadené a aké výsledky budeme vyhodnocovať. Následne overíme nastavenie konverzií a ich relevanciu. Tzn., skutočnú cestu zákazníka.
Ako dlho trvá analýza webu?
Zvyčajne 14 – 21 dní. O výsledkoch stavu priebežne informujeme. Prácu ukončíme – Správou z auditu webovej stránky alebo eshopu. Tá tvorí podklad pre programátora.
Prečo S4Y?
V priebehu niekoľkých rokov sme aj na vlastných projektoch vytvorili funkčný systém – tzv., cestu zákazníka, ktorí nielen navštívi web, ale uskutoční aj objednávku alebo odovzdá kontakt. A po ďalšie, 1. konzultáciu ohľadom webovej analytiky máte u nás – BEZPLATNE.
„Predaj cez web alebo eshop nie je postavený na komplexnosti. Čím viac, tým lepšie. Ale na jednoduchosti a účelnosti. Tzn., nájdem, chcem, objednám.“